Pomysł na biznes. Własny sklep w galerii handlowej.

20 lutego 2017

Powstawanie nowych galerii handlowych, również tych zlokalizowanych w mniejszych miastach w oczywisty sposób przekłada się na wzrost powierzchni handlowej. Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy nie skorzystać z okazji i nie zacząć prowadzić swojego biznesu w jednej z galerii.

Na jakich najemców czekają galerie?
Przeważająca większość najemców galerii to sklepy należące do znanych, światowych sieci. Dlaczego są one chętniej wybierane, jako najemcy, niż klienci indywidualni? Mogą pochwalić się rozpoznawalną marką, która z pewnością przyciągnie większą liczbę klientów. Nie bez znaczenia pozostaje również ich zaplecze finansowe. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby indywidualny przedsiębiorca podjął współpracę z jedną z sieci franczyzowych i pod jej szyldem otworzył swój biznes. To z pewnością jedna z prostszych dróg do sukcesu.

Jednak galerie coraz chętniej udostępniają swoją powierzchnię także zupełnie niezależnym przedsiębiorcom. Osoby będące właścicielami punktów usługowych takich, jak pralnia, kwiaciarnia czy zakład fotograficzny mają większe szanse na lokal. Warto również pójść w stronę pomysłów niestandardowych, oryginalnych, które przekonają do udostępnienia powierzchni, bo będą się wyróżniać na tle całej oferty galerii.

Ułatwione zadanie mają przedsiębiorcy z małych miast. Tam konkurencja jest znacznie mniejsza, a obiektów handlowych tego typu przybywa coraz więcej. Zarządcy galerii mają niewielkie szanse na ściągnięcie znanych, światowych marek. Dlatego bardzo chętnie nawiązują współpracę z lokalnymi firmami.

Zanim zdecydujesz się na własny sklep w galerii
Zlokalizowanie sklepu w galerii handlowej wcale nie musi być gwarancją sukcesu. Musimy wziąć pod uwagę, że nie każda galeria ma miliony klientów. Łatwo to sprawdzić. Wystarczy krótka wizyta, powtórzona kilkakrotnie. Jeżeli za każdym razem galeria będzie świecić pustkami, lepiej nie ryzykować biznesu w takim miejscu. O atrakcyjności galerii może świadczyć także duża liczba znanych marek. W przypadku galerii usytuowanych w niewielkich miejscowościach również tych o charakterze lokalnym. Przed podjęciem decyzji o wynajmie, warto sprawdzić, jak długo działa galeria i czy w czasie swojego istnienia była ona remontowana. Nie chcielibyśmy przecież otwierać naszego sklepu tuż przed kapitalnym remontem.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *