Jak rozwinąć e-sklep? Wprowadź płatności online
24 maja 2020Zastanów się przez chwilę, jakich e-sklepów samemu szukasz. Czy nie są to przypadkiem platformy, gdzie możesz dokonać transakcji w kilka chwil bez konieczności wertowania całej...
Porzucanie koszyka z zakupami to prawdziwa zmora sprzedawców internetowych. Nasza strona może być pięknie zaprojektowana i oparta na najnowszych trendach, ale statystycznie tylko około 40% naszych klientów sfinalizuje proces zakupów. To trochę zniechęcające. Ale nie ma powodu do lamentów! Czasami niewielka zmiana w procesie zakupów może uratować nasze dochody. Przedstawiamy cztery dobre zwyczaje, które mogą pomóc w usprawnieniu procesu realizacji transakcji i poprawieniu komfortu klientów:
Powstrzymaj się od eksperymentowania z dziwnymi nazwami koszyka i nieznanymi ikonami. Jeśli klienci nie będą w stanie łatwo zlokalizować koszyka, nie będą mogli go właściwie używać. Konieczne jest wyraźne oznaczenie koszyka na górnym pasku nawigacyjnym, zarówno na stronie głównej, jak i na stronach produktów. Nie wprowadzajmy swoich klientów w błąd. Używajmy tej samej nazwy dla koszyka w całej witrynie i nie zmieniajmy jego ikony. Upewnijmy się, że nasi klienci mogą uzyskać dostęp do koszyka w dowolnym momencie procesu zakupowego.
Koszyk powinien być nie tylko łatwo dostępny z każdego poziomu serwisu i na każdym etapie zakupów. Musi być także funkcjonalny. Wyobraźmy sobie, że nasz klient popełnił błąd i zamiast umieścić jeden produkt w koszyku, umieścił ich dziesięć. Oczywiście powinien być w stanie z łatwością naprawić swoją pomyłkę. Sprawmy, aby koszyk był przyjazny dla klienta. Pozwólmy mu modyfikować zamówienie, umieszczać produkty w przechowalni lub po prostu usuwać je za pomocą jednego, prostego przycisku.
To oczywiste, że z punktu widzenia sprzedawcy dobrze jest mieć zarejestrowanych i powracających klientów, ale musimy mieć świadomość, że czasami sama myśl o założeniu konta odstrasza od zakupu. Zastanówmy się, zatem nad zapewnieniem klientom opcji dokończenia zamówienia bez rejestracji w sklepie. Potem, po przetworzeniu zamówienia, możemy poprosić ich o założenie konta na przyszłość.
Dlaczego tak łatwo jest wydawać pieniądze w niektórych sklepach? Ponieważ udostępniają opcję płatności jednym kliknięciem. Doskonale wpisuje się ona w schemat impulsywnych zakupów. Klienci często kupują pod wpływem chwili. Płatność wymagająca dosłownie jednego kliknięcia działa w tym momencie, jak magnes. Płatności jednym kliknięciem udostępnia między innymi znany operator płatności internetowych, firma Dotpay. Pomyślmy o wdrożeniu takiego rozwiązania w swoim biznesie. Może to być dodatkowa funkcja dostępna dla zarejestrowanych użytkowników. Możliwość spełnienia kaprysów zakupowych w ciągu kilku sekund to doskonała nagroda dla stałych klientów.
Komentarze