Jak rozwinąć e-sklep? Wprowadź płatności online
24 maja 2020Zastanów się przez chwilę, jakich e-sklepów samemu szukasz. Czy nie są to przypadkiem platformy, gdzie możesz dokonać transakcji w kilka chwil bez konieczności wertowania całej...
Sprzedawcy internetowi coraz bardziej interesują się ekspansją poza rynki krajowe i sprzedażą transgraniczną. Takie możliwości oznaczają przecież nowe źródła potencjalnych klientów. Pojawiają się zatem nowe pola do rozważań dotyczące komunikacji i marketingu wśród lokalnych odbiorców, zadbania o doświadczenia zakupowe spełniające oczekiwania nowych rynków, transakcji transgranicznych oraz transgranicznych oczekiwań w zakresie marketingu i zakupów.
Zasada numer jeden w każdej inicjatywie marketingowej to „poznaj swoich odbiorców”. Gdy wchodzisz na nowy rynek, wszelkie informacje o zwyczajach zakupowych, postawach kulturowych i wartościach oraz samych kupujących mogą posłużyć do tworzenia skutecznych planów marketingowych. Tego typu dane skutkują lepszymi decyzjami biznesowymi w zakresie merchandisingu witryny, specjalnych promocji i strategii marketingowych. Klienci mają swoje oczekiwania dotyczące treści przedstawianych na stronie, wyboru produktów, a nawet nawigacji, które mają wpływ na współczynniki konwersji. W znacznej mierze zależą one od kraju, z którego pochodzą. Dlatego wchodząc na zagraniczne rynki musisz przede wszystkim poznać dokładnie grupę swoich klientów.
Chcąc sprawić, by kupujący z zagranicy poczuli się mile widziani na Twojej stronie należy zadbać o kilka podstawowych kwestii. Przede wszystkim daj im możliwość wyboru opcji regionu lub języka. Niech Twoja strona w przejrzysty sposób przedstawi lokalne metody płatności, opłaty za wysyłkę do innych krajów oraz politykę zwrotów. Zapewnij dostęp do lokalnych metod płatności, w tym przeliczania walut, kosztów cła i dodatkowych opłat, cen krajowych i preferowanych płatności.
Preferowane metody płatności dla kupujących zza granicy często obejmują zarówno tradycyjne już płatności kartą, jak i alternatywne metody płatności takie, jak e-portfele lub bezpośrednie przelewy bankowe. W niektórych krajach karty kredytowe akceptowane na arenie międzynarodowej są powszechnie wykorzystywane. Jednak w przypadku krajów, gdzie klienci posługują się głównie kartami o zasięgu lokalnym lub alternatywnymi metodami płatności, sprzedawcy internetowi muszą zoptymalizować proponowany wachlarz płatności.
Powinni wziąć pod uwagę najchętniej stosowane w danym kraju sposoby płatności, ryzyko związane z poszczególnymi metodami płatności, preferencje płatności dotyczące sprzedawanych produktów lub usług, koszty związane z obsługą każdej metody płatności. Wykorzystanie tych informacji rynkowych pozwoli na podejmowanie lepszych decyzji biznesowych zarówno w przypadku operacji wewnętrznych, jak i taktyk zorientowanych na klienta.
Mając w planach sprzedaż towarów lub usług za granicę powinieneś podjąć współpracę z dostawcą płatności, który oferuje opcje płatności wielowalutowych. Dzięki temu klient z każdego kraju, który obsługujesz będzie mógł dokonywać płatności w swojej własnej walucie, całkowicie bezpiecznie i bezproblemowo. Dotpay, jeden z wiodących pośredników płatności w naszym kraju daje możliwość przyjmowanie płatności walutowych na trzy sposoby. Pierwszym jest eDCC, czyli dokonywanie płatności w walucie karty. Drugim przyjmowanie wpłat w euro, dolarach amerykańskich i funtach brytyjskich bez przewalutowania. Trzecim natomiast SEPA, a więc przyjmowanie płatności w Euro w ramach jednolitego europejskiego obszaru płatności.
Komentarze