Jak rozwinąć e-sklep? Wprowadź płatności online
24 maja 2020Zastanów się przez chwilę, jakich e-sklepów samemu szukasz. Czy nie są to przypadkiem platformy, gdzie możesz dokonać transakcji w kilka chwil bez konieczności wertowania całej...
Zakup artykułów przez Internet to niezwykle wygodny i coraz częściej wybierany prze Polaków sposób dokonywania transakcji. Sklepy internetowe przeżywają ogromne oblężenie, zwłaszcza w okresie przedświątecznym. Wielu z konsumentów jednak, zastanawia się, w jaki sposób i kiedy można zakupiony towar zwrócić. Jak to zrobić w sposób skuteczny i bezstratny?
Osoba nabywająca towar ma prawo do odstąpienia od umowy w ciągu dziesięciu dni kalendarzowych. Termin ten liczony jest od dnia otrzymania towaru, nie od dnia zawarcia umowy. Wraz z wejściem w życie regulacji implementujących dyrektywę Parlamentu Europejskiego, termin ten zostanie wydłużony do 14 dni. Jeżeli sprzedawca nie udzieli informacji o prawie do zwrotu - wówczas termin wydłuży się aż do 12 miesięcy (obecnie 3 miesiące). Za udzielenie informacji uznaje się umieszczenie odpowiednich i aktualnych danych na stronie internetowej oraz w regulaminie. Kupujący nie ma obowiązku podawania przyczyny rezygnacji z zawartej umowy.
W celu odstąpienia i zachowania przysługującego nam terminu należy złożyć u sprzedawcy stosowne oświadczenie, w formie pisemnej listem poleconym ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
Możliwość zwrotu dotyczy tylko towarów pełnowartościowych, które nie posiadają oznak użytkowania, to znaczy, ze posiadają np. metki, naklejki firmowe i tym podobne, posiadają oryginalne opakowanie i nie były wykonane na zamówienie. Towary te podlegają zwrotowi w stanie niezmienionym. Sprzedawca nie ma prawa wymagać by towar był nieodpakowany. Sprzedawca nie może uzależniać naszego prawa do zwrotu od przesłania paragonu. Kupującemu przysługuje również zwrot kosztów związanych z zakupem towaru oraz jego przesyłką. Sprzedający powinien dokonać tego w ciągu 14 dni od daty otrzymania informacji o odstąpieniu, nie od zwrotu towaru. Według unijnej dyrektywy, sprzedawca będzie miał prawo odroczenia zwrotów kosztów aż do momentu sprawdzenia rzeczywistego stanu towaru.
Komentarze