Jak rozwinąć e-sklep? Wprowadź płatności online
24 maja 2020Zastanów się przez chwilę, jakich e-sklepów samemu szukasz. Czy nie są to przypadkiem platformy, gdzie możesz dokonać transakcji w kilka chwil bez konieczności wertowania całej...
Ostatnie badania e-rynku wskazują, że już ponad połowa polskich konsumentów robi zakupy w sieci. Okazuje się, że średnia kwota jaką potrafimy przeznaczyć na pojedynczą transakcję w sklepie online waha się między 100 a 250 złotych. Dlaczego coraz chętniej decydujemy się na kupowanie przez Internet?
Faktem jest, że zdecydowana większość Polaków preferuje nową formę zakupów jaką umożliwił Internet. Wynika to stąd, że metoda ta jest niezwykle wygodna oraz pozwala na zaoszczędzenie czasu. Nic więc dziwnego, że w dzisiejszym zabieganym świecie wolimy dokonywać zakupu szybko na telefonie czy komputerze po to, aby zaoszczędzony czas przeznaczyć na chwile z rodziną.
Warto zaznaczyć, że wśród ankietowanych najwięcej osób przyznało, że wydaje jednorazowo na zakupy w sieci kwotę od 100 do 250 złotych. Równie sporo osób przyznało, że na e-zakupy poświęca od 60 do 99 złotych. Rośnie też grupa, która przeznacza na zakupy online wyższe kwoty od 250 do 499 złotych. Eksperci podkreślają, że kwota, jaką przeznaczamy na zakupy online zależy głównie od rodzaju asortymentu, jaki oferuje sklep. Według raportów Gemius dla E-commerce Polska deklarowany wydatek na sprzęt RTV/AGD to ponad 100 złotych, przy czym ankietowani przyznają, że wydają średnio 98 złotych na urządzenia mobilne i akcesoria. Równie chętnie przez sieć kupujemy obuwie, odzież, dodatki i akcesoria.
Polskie wydatki online wypadają interesująco na tle innych krajów europejskich. Według regularnie sporządzanych analiz roczna wartość transakcji przypadająca na jednego polskiego konsumenta wyniosła ostatnio ok. 1120 złotych. Dla porównania, nasi zachodni sąsiedzi wydali na zakupy w sieci o wiele więcej – np. statystyczny Niemiec przeznacza na e-zakupy średnio ok. 5572 złotych a statystyczny Anglik zrobił zakupy za 6392 złotych. Dokonując takich międzynarodowych zestawień na e-rynkach trzeba wziąć pod uwagę sytuację ekonomiczną obywateli danego kraju. W porównaniu z mieszkańcami zachodniej Europy, kupujący w Polsce dysponują mniejszymi środkami finansowymi. Nie znaczy to jednak, że rynek e-commerce w Polsce nie rozwija się dynamicznie, ponieważ wystarczy zanalizować wzrost sprzedaży w sieci w ciągu ostatnich lat, aby przekonać się, że zakupy online będą jeszcze bardziej popularne.
Komentarze