Jak rozwinąć e-sklep? Wprowadź płatności online
24 maja 2020Zastanów się przez chwilę, jakich e-sklepów samemu szukasz. Czy nie są to przypadkiem platformy, gdzie możesz dokonać transakcji w kilka chwil bez konieczności wertowania całej...
Chociaż technologia symulująca rozmowy z komputerem jest dostępna już od lat, dopiero w ostatnim czasie tzw. boty zyskały na rozgłosie. O co tak naprawdę chodzi i czy prowadzenie sztucznej rozmowy jest efektywniejsze niż tradycyjne poruszanie się po witrynie internetowej? W naszym artykule przybliżamy problematykę związaną z technologią conversational commerce.
Jako definicję conversational commerce można podać aktywność marki i jej działania na platformach komunikacyjnych typu Facebook Messenger. Wykorzystując zautomatyzowanie firma ma możliwość momentalnej odpowiedzi na potrzeby użytkownika, jak np. linia lotnicza poinformuje klienta o opóźnionym locie a kurier o dostarczonej przesyłce. Zdecydowaną zaletą conversational commerce jest cross-device computing, czyli fakt, że konwersacja rozpoczęta na jednym urządzeniu może być kontynuowana na innym bez problemów związanych z utratą wątku.
Bot to w skrócie software zaprojektowany do zautomatyzowania procesów, które w normalnych warunkach każdy użytkownik zrobiłby sam. Chodzi o takie działania jak zamówienie taksówki czy dokonanie rezerwacji w restauracji. Do najpopularniejszych rodzajów botów należą chatboty, których głównym zadaniem jest podtrzymywanie wrażenia, że człowiek rozmawiający z nimi prowadzi konwersację z drugą osobą. Warto zaznaczyć, że istnieje bardzo dużo ciekawych zastosowań botów. Wiele z nich jest wyspecjalizowanych w obsługiwaniu zapytań klientów, które wymagają udziału człowieka. Mówimy tu o botach mogących obsługiwać powielające się połączenia telefoniczne. Dzisiaj takie boty są wykorzystywane przez wiele firm, w których interesie leży skierowanie interesanta do odpowiedniego działu obsługi klienta. Czemu warto wykorzystać bota? Ponieważ technologia ta oszczędza czas i pieniądze, szczególnie kiedy firma musi obsługiwać setki połączeń dziennie.
Obecnie wiele firm spogląda z nadzieją na technologie chatbotów widząc w niej nową możliwość interakcji z klientami w sposób zbliżony do rozmowy z ich przyjaciółmi. Już teraz technologie te z powodzeniem wykorzystują giganci pokroju Facebooka czy Google. Eksperci spodziewają się, że liczba botów wykorzystywanych przez marki będzie wciąż rosła.
Komentarze