Jak rozwinąć e-sklep? Wprowadź płatności online
24 maja 2020Zastanów się przez chwilę, jakich e-sklepów samemu szukasz. Czy nie są to przypadkiem platformy, gdzie możesz dokonać transakcji w kilka chwil bez konieczności wertowania całej...
Nie ma lepszej drogi do zwiększania liczby lojalnych klientów, niż zdobycie ich zaufania. E-klienci cenią bezpieczne transakcje. Chcą mieć pewność, że ich wrażliwe dane oraz dane ich kart płatniczych będą gromadzone i przechowywane zgodnie z najwyższymi standardami bezpieczeństwa. Firma, która chce osiągnąć sukces w branży e-commerce powinna, zatem skupić się na bezpieczeństwie płatności i dołożyć wszelkich starań, aby poskromić zapędy oszustów internetowych. Oto trzy proste kroki prowadzące do bezpiecznych płatności w sieci.
Transakcje przeprowadzone w sieci zdecydowanie trudniej zweryfikować. Nie mamy przecież styczności z fizyczną kartą. Mimo to, możemy sprawdzić, czy płatność dokonywana jest przez właściciela karty. Przy każdej transakcji zażądajmy podania specjalnego kodu zabezpieczającego lub numeru CVC/CVV, który znajduje się na odwrocie karty w okolicy pola podpisu. Zadbajmy także o weryfikacje adresu AVS. Bardzo ważne z punktu widzenia bezpieczeństwa może okazać się monitorowanie zakupów klientów. Dla przykładu, jeśli klient regularnie dokonuje w naszym sklepie niewielkich zakupów, a w pewnym momencie pojawia się ogromne zamówienie od tego klienta, warto skontaktować się z nim i sprawdzić, czy rzeczywiście dokonał tak dużych zakupów, czy może ktoś zrobił to na jego konto.
Przechowywanie danych klientów obwarowane jest obecnie niezwykle restrykcyjnymi przepisami. Niestety, aż 95 % naruszeń danych kart płatniczych ma miejsce w małych firmach. Oszuści biorą za pewnik, że mniejsze firmy posiadają słabsze zabezpieczenia, bo nie stać ich na pełną ochronę. W części przypadków tak właśnie się dzieje. Małe przedsiębiorstwa wcale nie muszą być łatwym celem cyberoszustów. Wystarczy odpowiednie przechowywanie danych płatności… a właściwie nieprzechowywanie ich wcale. Współpraca z operatorem płatności daje taką możliwość. Jeśli już niewielka firma decyduje się na przechowywanie danych powinna znaleźć dla nich bezpieczne miejsce np. zewnętrzny serwer i zadbać o szyfrowanie informacji. Potencjalni przestępcy nie będą wówczas w stanie ich przechwycić.
W zapewnieniu bezpiecznych płatności pomoże z pewnością sprawdzony, zaufany dostawca usług płatniczych. Nie warto eksperymentować na tym polu i kierować się wyłącznie ceną usług. Dobrym zwyczajem jest korzystanie z pomocy renomowanych firm, które na rynku działają nie od wczoraj. Najniższe stawki na rynku i inne ogłoszenia tego typu powinny natychmiast wzbudzić naszą czujność. Oszczędności kosztem bezpieczeństwa są nie najlepszym pomysłem, gdyż raz stracone zaufanie klientów trudno potem odbudować. Bezpieczeństwo płatności w dzisiejszych czasach kosztuje, jednak sprzedawca może dzięki temu spać spokojnie. Dostawca powinien w przejrzysty sposób informować o stosowanych zabezpieczeniach i posiadanych certyfikatach. Doskonałym przykładem działającego w ten sposób pośrednika jest firma Dotpay. To jeden z najwyżej ocenach przez klientów operatorów płatności. Dobre opinie z pewnością nie są dziełem przypadku.
Komentarze