FFirma
Jak wybrać najlepsze telefony konferencyjne?
14 grudnia 2020
Wybór odpowiedniego telefonu konferencyjnego to niełatwe zadanie. Na rynku dostępnych jest sporo rozwiązań, dzięki czemu każdy przedsiębiorca, niezależnie od tego, jaki interes prowadzi, może znaleźć coś dla siebie. W mnogości rozwiązań jednak czasami trudno się odnaleźć. Na jakie funkcje warto zwrócić uwagę, wybierając sprzęt dla siebie i swojej firmy? Czy rozwiązanie tego typu jest kosztowne?
Wybór telefonu konferencyjnego w zależności od rozmieszczenia sprzętu w firmie
Wybór telefonu konferencyjnego zależy od tego, czy będziemy wykorzystywać go na dużych salach konferencyjnych, czy będzie on stanowił element wyposażenia gabinetu prezesa lub dyrektora spółki. Zwykle nie ma sensu inwestować w kosztowny, rozbudowany system audiokonferencyjny dla indywidualnych gabinetów. Zajmuje on sporo miejsca, a jego możliwości, z racji rozmiaru pomieszczenia nigdy nie zostaną w pełni wykorzystane. W tym przypadku znacznie lepszym rozwiązaniem będzie mniejszymi, biurkowy system audio, idealny do codziennych rozmów.
W przypadku telefonów pracujących na linii analogowej dobrym rozwiązaniem jest Poly Voicestation 300. Większy, bardziej zaawansowany technologicznie sprzęt znajdzie natomiast zastosowaniem w salach konferencyjnych i szkoleniowych różnej wielkości. Dobrze dobrany sprzęt pozwala cieszyć się doskonałą jakością dźwięku i połączenia nawet przy wielu rozmówcach.
Funkcje telefonów konferencyjnych, na jakie należy zwrócić uwagę
Przy wyborze telefonu konferencyjnego powinniśmy zwrócić uwagę na zasięg wbudowanych mikrofonów, a także czy sprzęt zapewnia nam czysty dźwięk - redukując zakłócenia i odgłosy w tle. Poza tym dobry telefon konferencyjny powinien być łatwy w obsłudze i instalacji .
W zależności od modelu telefony różnią się zasięgiem mikrofonów, a także sposobem podłączenia. Mogą obsługiwać linię analogową, VoIP czy GSM. Popularne są także podłączenia przez Bluetooth. Telefony SIP pracują właśnie w oparciu o technologię VoIP. Oferują one wysoką jakość dźwięku - znacznie lepszą niż w przypadku zwykłych, internetowych platform do audiokonferencji.
Ile kosztują telefony stacjonarne SIP?
Nowy telefon stacjonarny pracujący w oparciu o telefonię internetową VoIP to inwestycja rzędu kilku tysięcy, choć zdarzają się modele tańsze, jak choćby Poly SoundStation IP5000, który możemy znaleźć w sieci za około 1200 złotych netto. Model ten charakteryzuje się bardzo wysoką jakością dźwięku i świetnie sprawuje się codziennych telekonferencjach dla maksymalnie 6 uczestników.
Zdecydowanie bardziej zaawansowany modelem jest natomiast Poly RealPresence Trio 8800. Sprzęt ten wyposażony jest w duży dotykowy wyświetlacz, trzy mikrofony kardioidalne 360° o zasięgu do 6 metrów, a także możliwość podpięcia dodatkowego mikrofonu. Poza protokołem SIP łączy się z komputerem, telefonem GSM czy Bluetooth. Jest to świetne rozwiązanie dla małych pokoi szkoleniowych, jak i dużych sal konferencyjnych. W tym przypadku jednak musimy liczyć się z inwestycją powyżej 4000 złotych netto.
Komentarze