FFirma
Lepsze efekty sprzedażowe - płatności Dotpay dla firm
21 września 2018
Każda firma czy usługodawca pragnie mieć, jak największy popyt na swoje produkty. Wiadomo, jeżeli jest zainteresowanie to jest i wysoka sprzedaż, a to z kolei rodzi zysk. Na kwestie sprzedaży wpływa wiele czynników, począwszy od jakości i ceny produktu, a na formach sprzedaży skończywszy. Można zastanawiać się, co ma do sprzedaży forma, ale okazuje się ona często bardzo istotna. Dajmy na to akwizytor będzie odbierany w sposób negatywny i uzyska niższe efekty sprzedażowe, niż konsultant w sklepie stacjonarnym. Dodatkowo, na efekty i zyski wpływać będą możliwości dla klientów – obecnie sklepy i usługodawcy, nie oferujący płatności bezgotówkowych tracą klientów, którzy nie zawsze mają ze sobą gotówkę lub zwyczajnie wolą płatności kartą. Sklepy bez opcji zakupów online z wysyłką lub odbiorem osobistym w placówce także ponoszą straty. Jak, zatem można polepszyć pozycję swojego biznesu na rynku?
Krok pierwszy – płatności bezgotówkowe
W dzisiejszych czasach wiele osób wybiera ponad tradycyjnymi transakcjami gotówkowymi płatności elektroniczne z pomocą aplikacji mobilnych czy kart płatniczych. Z tego powodu, sklepy bez możliwości płatności kartą tracą w oczach klientów. Często klient, stający przed wyborem usługodawcy, wybierze tego z opcją płacenia kartą. Nie koniecznie z powodu jakości czy ceny oferowanych produktów, a dla wygody. W dzisiejszych czasach wiele osób nie nosi już w portfelu gotówki lub ma przy sobie niewielką ilość, częściej płacąc kartą i dlatego stawia na miejsca z nowoczesnymi metodami płatności. Takie formy zapłaty są szybkie, a to ważny czynnik przy zakupach w czasach wiecznego pośpiechu i dodatkowo takich wydatków nie trzeba planować z góry, bo nie starczy nam pieniędzy i trzeba będzie poszukać wpierw bankomatu.
Krok drugi – sklep internetowy
Sklepy internetowe cieszą się ogromną i wzrastającą popularnością. Społeczeństwo, które dąży do ograniczenia transakcji bezgotówkowych będzie chętniej kupowało w sieci, gdzie może oszczędzić czas na szybkich zakupach, robiąc je w międzyczasie innych czynności. Dodatkowo, przy zakupach online jest dużo możliwości w kwestii odbioru towaru – można samemu pojechać do punktu, wybrać dostawę pocztą polską lub szybszą opcję kurierską. Ludzie wybierają zakupy przez Internet także dlatego, że mają większy wybór towarów i mogą zakupić niedostępne w sklepach stacjonarnych (stale lub tymczasowo) produkty. Usługodawcy, chcący zwiększyć swoje zyski i możliwości powinni zastanowić się nad poszerzeniem działalności o zamówienia internetowe.
Krok trzeci – płatności online
Z działalnością w sieci zdaje się nierozłączna kwestia płatności internetowych. Klienci, składający zamówienia przez Internet, najczęściej chcą płacić za nie natychmiastowo. Jest to zrozumiałe, płatność online jest wygodna i szybka i równie bezpieczna, co tradycyjna. Sprzedawcy zainteresowani oferowaniem usług w sieci powinni pomyśleć o zastosowaniu nowoczesnych systemów płatniczych, jakie proponują pośrednicy płatności internetowych. Warto rozważyć współpracę z Dotpay, Przelewy24 czy Paypal. Obecnie obsługują one bardzo dużą część transakcji internetowych w różnych sklepach i witrynach. Płatności online to także szybsze przychody dla sprzedawców, ponieważ pieniądze przesyłane są natychmiast.
Trzy wymienione w artykule kroki zapewnią sprzedawcom większe zyski, gdyż oferując możliwość zamówień online i szybkich płatności zyskają szersze grono klientów – nie tylko lokalnych, ale także z całego kraju lub zagranicznych.
Komentarze