O wygodzie korzystania z płatności cyklicznych
26 kwietnia 2020Każdy z nas wie, że rachunki i różnego rodzaju comiesięczne zobowiązania potrafią stać się prawdziwym utrapieniem. Wcale nie chodzi o ich wysokość, tylko konieczność załatwiania...
Dzięki innowacyjnym opcjom płatności, które pojawiają się w coraz większej ilości sklepów stacjonarnych oraz internetowych, punktów usługowych i banków, preferencje konsumentów dotyczące sposobu regulowania rachunków, zdecydowanie rozszerzają się, uwzględniając cyfrowe alternatywy. Poniżej przedstawiamy trzy typowe sytuacje, w których płatności mobilne są najprawdopodobniej najlepszą opcją dostępną dla konsumentów.
Często przywoływanym argumentem przeciwko aplikacjom do płatności mobilnych jest to, że ludzie są tak przyzwyczajeni do posiadania portfeli fizycznych, że nie będą chcieli z nich zrezygnować. Warto jednak wziąć pod uwagę wiele sytuacji, w których posiadanie portfela może być utrudnione. Miejsca imprez, parki rozrywki i festiwale plenerowe to tylko kilka przykładów miejsc, w których ludzie muszą mieć możliwość zapłacenia za towary i usługi, ale jednocześnie chcą zminimalizować liczbę zabieranych ze sobą rzeczy.
W takich sytuacjach ludzie zwykle wkładają do kieszeni pieniądze lub karty płatnicze. Jednak trzeba przyznać, że nie jest to najbezpieczniejsze rozwiązanie. Narażamy się w ten sposób na utratę pieniędzy lub kart. Możemy je łatwo zgubić lub po prostu paść ofiarą kradzieży. Płatności mobilne najprawdopodobniej staną się najbardziej preferowaną opcją płatności w takich sytuacjach, zwłaszcza w miarę wzrostu świadomości na temat nowoczesnych płatności i akceptacji ze strony sprzedawców i usługodawców.
Wyobraźmy sobie, że idziemy z przyjacielem na spacer i zostawiamy portfel w domu, ponieważ wydaje nam się, że nie będziemy go potrzebować. Będąc na spacerze, decydujemy się na wypicie filiżanki kawy w pobliskiej kawiarni lub przypominamy sobie, że zabrakło nam cukru i warto byłoby go kupić po drodze. Jeżeli mamy przy sobie telefon z zainstalowaną aplikacją do płatności mobilnych nie musimy rezygnować z zakupów.
Zdarzają się również sytuację, w których ktoś straci portfel i karty. Aplikacja do płatności mobilnych może być wówczas jedynym ratunkiem zwłaszcza, gdy przebywamy z dala od domu. Właściciele smartfonów powinni mieć możliwość płatności mobilnych w przypadku wystąpienia sytuacji awaryjnych.
Firmy - szczególnie te w sektorze handlu detalicznego i gastronomii - chcą przyciągnąć klientów na nowe sposoby. Wiele z nich oferuje klientom nagrody lub punkty lojalnościowe za korzystanie z aplikacji mobilnej w celu dokonania zakupu. Doskonałym przykładem jest działająca już w Polsce sieć kawiarni Starbucks, zdecydowany lider w dziedzinie płatności mobilnych, który odniósł ogromny sukces dzięki swojej aplikacji. Wiele sukcesów firmy ma związek z nagrodami, które klienci zbierają za korzystanie z aplikacji mobilnej. Przy każdym zakupie klienci dostają "gwiazdki", które są wymienialne na bezpłatne napoje i inne rabaty.
Komentarze