O wygodzie korzystania z płatności cyklicznych
26 kwietnia 2020Każdy z nas wie, że rachunki i różnego rodzaju comiesięczne zobowiązania potrafią stać się prawdziwym utrapieniem. Wcale nie chodzi o ich wysokość, tylko konieczność załatwiania...
Nowoczesne technologie zmieniają zupełnie nasze życie. Sprawiają, że codzienne czynności stają się łatwiejsze i szybsze. Nikogo nie dziwi już chyba możliwość dokonywania płatności kartą za pośrednictwem telefonu komórkowego. Jeszcze kilkanaście lat temu nikt nie pomyślałby przecież nawet o dokonywaniu płatności przez Internet. Dzisiaj coś, co dla naszych dziadków było abstrakcją, stało się naszą codziennością, a technologiczne nowinki nikogo nie zaskakują. Płatności online rozwijają się niezwykle dynamicznie i z każdym dniem pojawiają się zupełnie nowe rozwiązania w tym zakresie. E-klienci mogą liczyć na coraz większe udogodnienia i ułatwienia. IVR zmienia oblicze płatności kartą przez telefon. Jest jedną z opcji płatniczych, którą z pewnością warto wziąć pod uwagę dokonując zakupów w sieci.
IVR jest skrótem od Interactive Voice Response. To nic innego, jak system telekomunikacyjny, którego zadaniem jest interaktywna obsługa osoby, która łączy się z siecią za pośrednictwem telefonu. Usługę tę możemy aktywować między innymi u najpopularniejszego polskiego operatora płatności – Dotpay, na stronie Dotpay.pl. Tego rodzaju usługi mają wiele zalet. Do największych należy brak ograniczeń, jeżeli chodzi o dostęp do Internetu. Połączenie z siecią nie jest w tym przypadku konieczne. Potrzebujemy jedynie telefonu, który większość z nas i tak ma zwykle przy sobie. Płatność następuje przy wykorzystaniu karty i telefonu.
Taka płatność nie należy do skomplikowanych procesów i zdecydowanie ułatwia, a przede wszystkim przyspiesza dokonywanie płatności. Płatność musi zainicjować sprzedawca lub jego pracownik w trakcie rozmowy telefonicznej z klientem. Posiada on dostęp do specjalnego panelu, w którym po zarejestrowaniu danych naszej karty płatniczej, generowany jest link do płatności. Klient zostaje poproszony o przygotowanie karty i poinformowany o przeniesieniu procesu płatności do centrali telefonicznej. Teraz zadaniem klienta jest postępowanie zgodnie ze wskazówkami głosowymi nagranego lektora i wprowadzenie danych karty, uzyskanych przez telefon. Płatność księgowana jest wówczas w systemie operatora, a sprzedający i kupujący otrzymują odpowiednie powiadomienie. Korzystając z usług sprawdzonego dostawcy płatności np. firmy Dotpay możemy mieć pewność, że nasze dane będą całkowicie bezpieczne. Nie ma ryzyka, że zostaną w jakikolwiek sposób przechwycone i wykorzystane. Potrzeba zapewne jeszcze trochę czasu, zanim ta metoda płatności wejdzie do powszechnego użycia, ale już teraz budzi zainteresowanie.
Komentarze