O wygodzie korzystania z płatności cyklicznych
26 kwietnia 2020Każdy z nas wie, że rachunki i różnego rodzaju comiesięczne zobowiązania potrafią stać się prawdziwym utrapieniem. Wcale nie chodzi o ich wysokość, tylko konieczność załatwiania...
Płatności mobilne, omnichannel, optymalizacja konwersji i współpraca z sieciami handlowymi to te wyzwania stoją przed wiodącymi spółkami obsługującymi płatności online. Jednak z czego wynikają takie kierunki rozwoju branży płatności online? Poniżej znajdziesz krótki artykuł, dotyczący kierunku rozwoju branży płatności online. Przeczytaj go koniecznie!
Zacznijmy jednak od tego, że branża e-Commerce nadal rozwija się wyjątkowo szybko, a ważnymi graczami narzucającymi kolejne przyjazne dla klientów zmiany są operatorzy płatności online. Dlatego osiągając tak wiele ważne jest, aby nie osiąść na laurach. Jednak co planują operatorzy na najbliższą przyszłość? No cóż, oprócz udogodnień usprawniających płatności mobilne, istotnym trendem jest wspieranie sklepów prowadzących sprzedaż w przestrzeni omnichannel (czyli tzw. sprzedaż wielokanałową).
Przede wszystkim taki model sprzedaży już kilka lat temu zadomowił się w USA i na rynkach zachodnich, a polscy sprzedawcy powoli zaczynają się nim interesować. Pojawia się jednak pytanie jak to działa? Generalnie rzecz ujmując platformy i sieci handlowe wdrażają systemy, które integrują wiele kanałów sprzedaży, np. sklepy stacjonarne, aplikacje mobilne i strony internetowe. Przede wszystkim umożliwia to nie tylko sprzedaż przez sklep internetowy czy aplikację mobilną w salonie, w asyście konsultanta, ale również sprawne zarządzanie zwrotami i monitorowanie transakcji ze wszystkich kanałów.
Dobrze jest się także zastanowić nad tym, jak będą wyglądały płatności za 20 lat? No cóż, na pewno duże znaczenie w tworzeniu prawdziwego omnichannel mają systemy płatności, szczególnie mobilne. Natomiast rola operatorów płatności jest bardzo istotna w obszarze omnichannel. Przede wszystkim dzięki temu, że umożliwiają integrację przez API, sklepy mogą otrzymywać informacje o transakcjach bezpośrednio do swojego systemu, skąd obsługują i monitorują sprzedaż wszystkimi kanałami. Stamtąd też mogą zlecać zwroty. Musisz wiedzieć, że takie rozwiązanie to dla sklepu oszczędność zasobów i wsparcie w automatyzacji wewnętrznych procesów.
Ponadto klienci sklepów prowadzących sprzedaż różnymi kanałami mogą przechodzić proces zakupowy w różnych wymiarach. Trzeba przyznać, że przedstawienie produktu w salonie, zakup przez aplikację mobilną, płatność telefonem i obsługa posprzedażowa przez Internet – to wszystko może być spójne i zintegrowane ze sobą. To właśnie płatności online i mobilne doskonale wpisują się w ten schemat.
Komentarze