O wygodzie korzystania z płatności cyklicznych
26 kwietnia 2020Każdy z nas wie, że rachunki i różnego rodzaju comiesięczne zobowiązania potrafią stać się prawdziwym utrapieniem. Wcale nie chodzi o ich wysokość, tylko konieczność załatwiania...
Chodzi o emisję reklamy na telefonach czy komputerach, które lokalizowane są przez GPS-y lub BTS-y, czyli bazowe stacje przekaźnikowe. Oznacza to, że określony komunikat dotrze do danego odbiorcy, wyłącznie wtedy, gdy ten znajdzie się w pożądanej od takiego punktu odległości. Choć geolokalizacja dotychczas kojarzyła się głównie z nawigacją samochodową, to obecnie odkrywa się jej marketingowy potencjał, o którym warto dowiedzieć się trochę więcej.
Przez zastosowanie geolokalizacji reklamodawca otrzymuje innowacyjne możliwości dotarcia do pożądanego użytkownika. Możliwości jest jednak znacznie więcej, ponieważ może to być pożądany użytkownik z dopasowanym komunikatem, użytkownik w konkretnym miejscu, użytkownik w najodpowiedniejszym czasie oraz użytkownik i zaangażowanie go w pożądane przez nas działanie. W ten sposób komunikat reklamowy staje się bardziej interaktywny i dopasowany do preferencji potencjalnego klienta, który na pewno zainteresuje się tak spersonalizowaną ofertą.
Geolokalizacja i obserwacja zachowań konsumenckich swoich klientów stwarza możliwość precyzyjnego dostosowania usług i ofert do obecnej sytuacji materialnej i stylu życia określonego klienta. Oprócz tak zaawansowanych możliwości, geolokalizacja pozwala odnaleźć w najbliższej okolicy oddział dane instytucji czy punkt handlowy, w których nabędziemy określony towar lub otrzymamy atrakcyjne zniżki. Takie szczegółowe monitorowanie i analityka dają więcej możliwości. Można zwracać uwagę użytkowników na konkretne usługi i produkty, z których potrzeby jeszcze nie zdawali sobie sprawy. Obserwacja zachowania konsumentów to również okazja na przesłanie kuszących zniżek, ofert specjalnych czy spersonalizowanej listy punktów usługowych. Można też targetować SMS-y z wyjątkowo dużą precyzją.
Geolokalizacja świetnie sprawdza się w sytuacji, gdy dana strona posiada kilka wersji z subdomenach, dedykowanych na konkretny kraj. Istnieją bowiem sklepy, które mają osobną stronę dla użytkowników z USA oraz osobną dla tych z Europy. Jeśli klient mieszkający w Europie wejdzie na amerykańską domenę, zostanie automatycznie przekierowany na właściwą wersję. Co więcej, na mapie może pokazać się najbliższy oddział firmy, opierając się na lokalizacji użytkownika. Inne funkcjonalne zastosowanie to wyświetlenie strony we właściwym dla klienta języku, zależnym również od lokalizacji. Przecież nie każdy obcokrajowiec odwiedzający polską stronę zna język i wie, jak go zmienić. Dzięki zastosowaniu geolokalizacji zrobimy to za niego. Klienci doceniają takie udogodnienia i chętniej wracają do sklepów, które są intuicyjne w obsłudze i bardziej interaktywne. Możesz być pewny, że takie szczegóły niejednokrotnie przeważają nad tym, czy dany klient dokona zakupu na Twojej stronie.
Komentarze