O wygodzie korzystania z płatności cyklicznych
26 kwietnia 2020Każdy z nas wie, że rachunki i różnego rodzaju comiesięczne zobowiązania potrafią stać się prawdziwym utrapieniem. Wcale nie chodzi o ich wysokość, tylko konieczność załatwiania...
Bezdyskusyjne zalety zakupów online widzi coraz większa grupa klientów. Przyciąga ich przede wszystkim prostota, wygoda, szybkość transakcji, jak również realizacji zamówienia oraz niskie ceny. Nic więc dziwnego, że klientów sklepów internetowych przybywa z dnia na dzień. Również samych e-przedsiębiorstw powstaje coraz więcej, co oznacza, że bitwa o klienta jest naprawdę trudna i wymagająca. Otóż współczesny e-klient nie jest pobłażliwy i zrażony złą obsługą szybko zmienia e-sklep na inny. Oznacza to, że klienci korzystający z tej formy zakupów posiadają pewne charakterystyczne cechy i potrzeby, do których można zaliczyć potrzebę jak najkrótszej ścieżki płatności.
Płatności online to już dla nas codzienność. W ten sposób nie tylko kupujemy towary lub usługi, ale opłacamy nasze rachunki czy zyskujemy dostęp do określonych treści. Do najpopularniejszych metod płacenia w sieci należy przelew błyskawiczny, z tego względu, że jest bardzo szybki i transparentny. Najlepiej, jeśli wszystkie rozwiązania oferowane przez sklep będą odznaczać się tymi cechami.
Klienci sklepów stacjonarnych są świadomi tego, że dostęp do towarów i usług może być w pewnych sytuacjach ograniczony. Całkowicie inaczej wygląda sprawa z e-klientami, którzy nie tolerują żadnych ograniczeń. W zakupach online cenią oni możliwość wybierania produktów w dowolnym czasie oraz z dowolnego miejsca na świecie. Dzięki właściwościom Internetu liczą również na możliwość łatwego i szybkiego porównywania ofert oraz wyboru najlepszej z nich. Klienci e-sklepów nie są też obojętni na rożne formy indywidualizacji produktów i usług. Często więc decydują się na produkty i usługi, które skrojone są pod ich własne potrzeby, a nawet specjalnie spersonalizowane. Kolejną cechą e-klientów jest wygodnictwo. Wysoki komfort dokonywania zakupów jest dla nich niejednokrotnie kwestią decydującą o wyborze danej sklepu. Na komfort ten znacznie wpływa uproszczenie samej procedury zakupów, wyeliminowania pewnych powtarzalnych i zbędnych czynności oraz brak konieczności uczenia się nowych mechanizmów. Maksymalne uproszczenie procesu zakupowego decyduje o być czy nie być sklepu internetowego.
Jednym z bardziej skutecznych sposobów skrócenia ścieżki zakupowej jest ograniczenie do minimum kolejnych etapów dokonywania płatności. E-klienci nie mają bowiem czasu na wypełnianie skomplikowanych formularzy, wielokrotne zatwierdzanie danych oraz czytanie instrukcji. Szybka płatność należy do ich priorytetów i właśnie dlatego chcą kupować w sieci. Skracanie ścieżki płatności powinno być naturalną tendencją w nowoczesnych sklepach internetowych. Na szczęście operatorzy tego typu usług oferują szybkie przelewy i płatności mobilne, które ograniczają liczbę czynności niezbędnych do dokonania zapłaty za zakupione towary.
Komentarze