O wygodzie korzystania z płatności cyklicznych
26 kwietnia 2020Każdy z nas wie, że rachunki i różnego rodzaju comiesięczne zobowiązania potrafią stać się prawdziwym utrapieniem. Wcale nie chodzi o ich wysokość, tylko konieczność załatwiania...
Ponieważ konsumenci coraz częściej używają kanałów cyfrowych, sprzedawcy są zmuszeni do wdrażania elektronicznych płatności w swoich sklepach internetowych i skracania w ten sposób całej ścieżki zakupowej. Ale to nie wszystko! Systemy płatności powinny wiązać się z szerszymi funkcjami takimi, jak chociażby generowanie raportów ze sprzedaży. Dodatkowe funkcjonalności, jakie oferują dostawcy płatności elektronicznych znacznie ułatwiają prowadzenie biznesu online. Jak e-płatności pomagają sprzedawać swoje towary i usługi w sieci?
Wyobraźmy sobie, że nasi klienci w pełni koncentrują się na naszej marce. Nic nie zakłóca im pozytywnych doświadczeń związanych z marką. Nic nie rozprasza, nie powoduje irytacji. W żadnym momencie nie mają ochoty zrezygnować z zakupów. To idealna sytuacja dla nas, jako sprzedawców. Oczekiwania konsumentów dotyczące handlu elektronicznego, w tym płatności, ulegają powoli zmianie. System płatności ma działać niejako w tle. Paradoksalnie im mniej „widoczne” i absorbujące stają się płatności, tym więcej wartości wnoszą. To główna przesłanka do wprowadzenie płatności elektronicznych. Chodzi o to, aby poprawić jakość całego doświadczenia zakupowego. Płatności są tak dobrze osadzane w całym procesie zakupowym, że znikają w tle. Handel elektroniczny zmierza do zakupów dowolnym czasie i miejscu oraz efektywnie, "na żądanie" klienta. E-płatności doskonale wpisują się w te trendy.
Dostawcy płatności tacy, jak Dotpay są podmiotami przetwarzającymi transakcje. Muszą stać się jednak kimś więcej - strategicznymi partnerami w zakresie dokonywania transakcji, aby pomóc sprzedawcom w zaspokajaniu potrzeb klientów, zwiększaniu sprzedaży i budowaniu lojalności wobec marki. Mają w zanadrzu odpowiednie narzędzia.
Zasady działania e-płatnosci są zgodne z rosnącym pragnieniem konsumenta do natychmiastowego zaspokojenia potrzeb. Jest ono szczególnie widoczne w młodym pokoleniu. Trudno wyobrazić sobie współczesnych młodych ludzi stojących w kolejkach, w których kiedyś musieli stać nasi rodzice czy dziadkowie. Sprzedawcy intensywnie pracują nad skróceniem ścieżki zakupowej.
Dzisiaj konsument może zobaczyć coś w sklepie lub reklamie, porównać szybko ceny na urządzeniu mobilnym, wybrać najlepszą dla siebie opcję i dokonać szybkich zakupów nie wychodząc nawet z domu. Konsumenci coraz częściej mogą płynnie realizować transakcje z minimalnym opóźnieniem. Ogromnego tempa nabrała w związku z tym realizacja zamówień.
Komentarze